Polski rynek reklamy internetowej chodź już dojrzały, nadal rośnie w siłę! Zgodnie z raportem z badania IAB AdEx, rok 2013 przyniósł ponad 10% wzrost wydatków na reklamę w internecie.
Opublikowane wczoraj wyniki badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez PwC wskazują, że w minionym roku w naszym kraju wydatki na reklamę online wzrosły o 226 mln zł w porównaniu z rokiem 2012. Wartość krajowego rynku reklamy internetowej wyniosła 2,432 mld zł, podczas gdy w roku poprzednim osiągnęła poziom 2,206 mld zł.
Największe udziały w rynku miała reklama display (43% ogólnych wydatków na reklamę online). Nakłady na ten rodzaj przekazu zwiększyły się o 13 %. Ujęte zostały w nim budżety przeznaczone na marketing w serwisach społecznościowych i wideo. Indywidualne wzrosty wydatków na te rodzaje komunikacji wyniosły 44% w przypadku social media i 33% jeśli chodzi o reklamę wideo. Spektakularny wzrost wynoszący 106 % zanotował poziom wydatków przeznaczonych na reklamę mobilną.
Drugi z kolei największy udział w całości wydatków na reklamę online miał marketing w wyszukiwarkach. Wydatki na SEM stanowiły 35 % całości, nastąpił wzrost ich wartości o 11 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Przyrost o 8 % zanotowały również nakłady na ogłoszenia, stanowiące jednocześnie 14 % całości kosztów poniesionych w minionym roku na internetowy przekaz reklamowy . Na poziomie sprzed roku pozostały wydatki na marketing w ramach poczty e-mail. Ich udział w całości struktury nakładów wyniósł 5 %.
W badaniach IAB AdEx przedstawione zostały również udziały inwestycji na reklamę w internecie w odniesieniu do poszczególnych branż. Na pierwszej pozycji uplasowała się motoryzacja, tuż za nią finanse i handel.
Sprawdzają się prognozy analityków co do ciągłego wzrostu wydatków na reklamę w internecie. Przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w reklamę online doceniając jej skuteczność i elastyczność. Wyniki badania IAB AdEx to bez wątpienia dobry sygnał i motywacja dla branży – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.
Źródło: IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/rynek-reklamy-online-w-gore